Aquesta taula va estar dedicada a parlar de l’ús de la tecnologia de dades en el sector de la cultura, ja que cada cop les TIC són una de les eines més indispensables a la societat. Es van abordar preguntes com: com poden ajudar les dades a la situació actual?, o a quines complexitats s’enfronta la cultura a l’hora d’abordar l’ús de dades massives?
Aquí deixem una petita mostra de les seves intervencions que es poden seguir en el vídeo
Maria Sagrera presenta la darrera taula agraint que la cultura i les dades es facin visibles quan normalment no ho són.
Olga Peñalba presenta @cruillabcn a #womanlidertic. Com utilitzen les dades? En la venda d’entrades captant a nou públic i gestionant els que ja havien comprat entrades amb ells. Fidelitzar i informar el públic des de la venda de l’entrada fins a la finalització de festival. Ens explica també, el funcionament de la microsegmentació en les seves iniciatives culturals per a l’èxit dels seus projectes.
Berta Bosch ens explica com convertir dades en coneixement útil per als esdeveniments culturals perquè d’aquesta manera, tots els projectes, no només els més grans, puguin utilitzar les dades per al seu profit. És a dir, utilitzant les dades pròpies, la seva segmentació, podem millorar l’experiència dels usuaris personalitzant com ens hi dirigim, quines experiències els oferim, de manera que podríem arribar a automatitzar aquest procés de l’experiència de l’usuari. “Podem avaluar l’impacte social dels projectes gràcies a les dades”
Montserrat Tort, de l’Institut de Cultura de l’Ajuntament de Barcelona presenta l’Observatori de dades Culturals de Barcelona, projecte que estudia la interacció entre centres educatius i equipaments culturals a la ciutat de Barcelona. I Montserrat adverteix que: “és fonamental treballar amb les dades però també que es puguin explicar i no només penjar dades a la xarxa.”
1 comment for “Cultura i Tecnologia de Dades”