Innovació digital a la comunicació al WomanLiderTIC 2021

La tercera taula, Innovació digital a la comunicació, va reunir algunes de les pioneres d’Espanya en comunicació digital. Vam poder comptar amb Bárbara Yuste, Directora de comunicació a The Summer Agency, com a coordinadora, qui va encetar la conversa amb les tres ponents:

Mónica Pérez, Directora de comunicació i estudis a Infojob; Thaïs Zorrilla, Directora estratègica digital a Hiberius Tecnología; i Tíscar Lara, Directora de comunicació i marketing a la Escuela de Organización Industrial.

Juntes van tractar la qüestió de com incorporar la innovació tecnològica a la comunicació més enllà de la filtració de clients ja coneguda i com enfrontar els reptes que suposa per la ciberseguretat. Aquests son alguns dels conceptes clau que ens van donar les ponents.

Mónica Pérez: “Estem a un cercle virtuós gràcies a la innovació i eines digitals. Una de les claus que permet la digitalització és la personalització: 7 de cada 10 esdeveniments són online i han arribat per quedar-se.”

Thaïs Zorrilla: “El format rei és el vídeo i ara encara més amb la realitat augmentada. […] El que està cridant l’atenció de les generacions més joves és que les noves xarxes socials permeten ser creadors i productors.”

Tíscar Lara: “La captació d’informació és un aspecte madur a la tecnologia que ens pot ajudar força a la creació de missatges que ens permetin connectar amb les audiències d’una forma molt més personalitzada, íntima. D’una forma diferent del que s’ha fet tradicionalment, anem cap a aquest concepte.”

Quan va acabar el debat, la Fila 0 va tenir l’oportunitat d’intervenir i vam comptar amb Rosa Matías, Fundadora de Cerveza 90 varas, i Teresa Amor, Directora de comunicació del Grup Municipal Socialista a l’Ajuntament de Madrid.