Un dels desafiaments que es presenten en la societat actual és la irrupció de la Intel·ligència Artificial en els mitjans de comunicació. Per això, des de les IX jornades #WomanLiderTIC, s’espera parlar sobre com això pot arribar a afectar en la transformació digital de mitjans, des dels models de producció i distribució fins a l’accés a informació veraç, entre altres.
Tot i això, aquests no són els únics temes que s’espera tractar en aquest debat, ja que aquesta taula rodona també inclourà com està afectant l’automatització de continguts a la personalització de l’experiència informativa.
També es parlarà, de l’impacte que pot tenir l’ús d’aquestes noves tecnologies en el periodisme per a la recopilació, presentació de notícies i les implicacions per als professionals del sector.
La coordinadora d’aquesta taula és Xantal Llavina, Periodista-Directora “Revolució 4.0″ Catalunya Ràdio i “Som Revolució” TV3.
A més comptarà amb la participació de les següents ponents: Natalia Prats Buendia, directora d’Infraestructures Digitals i Tecnològiques de 3Cat; Susana Pérez Soler, periodista, doctora en comunicació digital i professora universitaria, i Barbara Yuste, Director of Communications and Stakeholders Relationships at @GroupM_Espana i autora de “The communications in times of algorithms”. La moderadora d’aquesta taula serà Carla González, Directora de Producció a Revolució 4.0 de Catalunya Radio, Content & Communication Manager Freelance i Profesora de Creativitat, Branded Content i Copywriting.