Inscriu-te ara a Womanlidertic 2024 !
Guanyadores Women Startup Challenge 2024 de Dones en Xarxa
Un cop proclamades les guanyadores de la edicio 2024 de Women Startup Challenge, es va dur a terme dimecres passat, una mentoria grupal on van participar les 10 guanyadores i el jurat que va evaluar els projectes presentats format per directives i expertes professionals en lideratge i startups, que recordem varen ser per part d’Oracle : Loli Yagüe, Mirjana Rakuljic , Inés Martínez, Laura Fernàndez i Camilla Bonanni i la presidenta de Dones en Xarxa Lourdes Muñoz.
Consells que les mentores els hi van donar despres de la interacció amb les premiades:
Ines Martínez
- És clau saber “qui és” el meu client
- Cal qu ela nosyra iniciativa tingui futur viable i nosaltres tenir perspectiva d’escala.
- Hem d’estar sempre innovant, no ens podem permetre aturar-nos perque ens imitaran qualsevol iniciativa exitosa. Hem d’anar sempre per davant.
Camilla Bonanni
- Cal tenir sempre present la gestió del risc de la nostra activitat, tant a curt com a llarg termini.
- És important disposar d’un matalàs de gestió de risc per possibles prblkemes de futur.
- Aquest risc no nomes es per temes digitals “inmaterials” sino tambe de “components” fisics.
Mirjana Rakuljic
- Cal valorar la importància de tenir presència forta online
- Podem ajudar-nos a través de les plataformes cloud.
- Si no ho es totalment hem d’iplementar al ma`xim la digitalització de la nostra iniciativa.
Laura Fernández
- Cal definir de forma clara a qui posem en el nostre focus.
- Els casos d’èxit propis son unes bones eines per a donar.nos a conèixer i promocionar-nos.
- Cal aprofitar les sinergies entre dones.
Loli Yagüe
- Cal tenir molt clar a qui va dirigit el vosytre projecte
- Cal ser molt visibles amb eines digitals. És molt important donar.se a conèixer, ser molt visiblers.
- És una bona estratègia marcar fites d’on volem anar arribant.
Per part de les guanyadores es van recollir una serie d’idees que poden ser valuoses per moltes startups:
- Es important crear expectatives pero a la vegada cal ser prudents. Cal no crear expectatives que despres no es poden satisfer.
- Calcular el “Average Life Time Value” del client comparant-lo ammb el seu preu d’adquisició
- Incrementar el coneixement sobre “funding” i coneixer millor com connectar amb les empreses.
- Utilitzar els casos d’exit per presentar.se.
- Intentar donar valor a la tecnologia a partir del producte en si per a rribar a altres tipus de finançament.
- Buscar el meu diferenciador de la resta, i saber comunicar aquesta diferencia i que per això em contractin a mi i no a la resta.
- Treballar molt intensament la marca personal.
- Cal treballar de forma molt focalitzada el “branding awareness”.
- Preus diferenciats atenent als diferents nivells de serveis.